Stappenplan

Er zijn verschillende redenen om een planner te kopen, maar meestal ben je in ieder geval op zoek naar meer overzicht, structuur en daarmee rust in je hoofd. Een planner is ook een prettig hulpmiddel bij autisme, HSP, ADD, NAH (niet-aangeboren hersenletsel) of wanneer je bijvoorbeeld last hebt (gehad) van een burn-out. Door het maken van een goede planning verminder je stress en ga je efficiënter met je tijd om waardoor je meer rust ervaart en meer tijd overhoudt. Zo kom je toe aan de dingen die vaak blijven liggen en hou je zelfs wat meer me-time over. Met het kopen van een dagplanner of weekplanner ben je er nog niet, het is voor veel mensen lastig om daadwerkelijk te beginnen met plannen, of de planner wordt alleen gebruikt als agenda. Dit is zonde, want je kunt zoveel meer uit je planner (en uit je dag) halen! Daarom heb ik een stappenplan opgesteld om je te helpen met het maken van een goede planning. 

Hoe werkt het stappenplan voor het maken van een overzichtelijke planning?

Allereerst ben ik uitgegaan van onderstaande uitgangspunten.

De drie belangrijkste uitgangspunten:

1. Werken aan gezondheid en goede gewoontes
2. Een goede balans creëren tussen inspanning en ontspanning
3. Meer (tijd om te) genieten van de kleine dingen van alledag

Deze uitgangspunten komen terug in de verschillende stappen. Als je de stappen volgt kom je erachter dat je de planner voor veel meer kunt gebruiken dan alleen het opschrijven van je afspraken! Zo plan je bijvoorbeeld ook tijd in voor eetmomenten, huishoudelijke taken en me-time. Zaken die je normaal niet in je agenda opschrijft, maar die wel veel tijd in beslag nemen. Door al deze activiteiten ook op te nemen krijg je inzichtelijk hoeveel tijd je nu echt nodig en beschikbaar hebt. Je went aan het plannen en je zult merken dat een goede, overzichtelijke planning je veel rust en structuur gaat bieden.

Verschillende stappenplankaarten

Om je zo goed mogelijk te helpen heb ik 2 stappenplannen ontwikkeld, een voor als je overspannen of burn-out bent en een voor als je behoefte hebt aan meer overzicht en structuur. Als je op de producten klikt vind je onderaan de pagina dezelfde stappenplannen als de stappenplan kaarten. Deze teksten zijn gewoon beschikbaar zodat zoveel mogelijk mensen het stappenplan kunnen gebruiken. Dit is handig voor als je nog geen fysieke stappenplan kaart hebt of het geen probleem vindt om dit stappenplan vanaf een scherm te bekijken als je jouw planning maakt. Natuurlijk is het ook altijd fijn om te kunnen gebruiken als je jouw stappenplan kaart even niet bij de hand hebt.

Graag wijs ik erop dat deze stappenplannen zijn ontwikkeld op basis van mijn eigen persoonlijke ervaringen en mijn interpretatie van diverse teksten en behandelingen. Ik bied deze kaart graag aan als hulpmiddel bij het maken van een overzichtelijke planning, maar ik kan helaas geen garanties geven over het daadwerkelijke effect van de inhoud. Dit kan namelijk voor ieder anders zijn. Het stappenplan dient puur als richtlijn gebruikt te worden zodat je vervolgens voor jezelf kunt kijken wat wel en niet voor jou in jouw specifieke situatie werkt.

Er zijn twee varianten stappenplannen beschikbaar. Klik hieronder op de link of ga via het submenu naar het voor jou meest passende stappenplan.

Voor als je overspannen of burn-out bent
Voor als je meer overzicht/structuur wilt

 

 

© 2020 - 2021 Planjeweek.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel